Miejskie Przedszkole nr 5
Zapisy
ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 5-6- LETNICH 5-GODZINNYCH
(6.30 - 11.30, 12.00 - 17.00)
GODZINY | FORMY ORGANIZACYJNE |
ZABAWA | |
6.30-7.00 (12.00-12.30) |
Schodzenie się dzieci - wspóne powitanie. N. Stworzenie sytuacji zabawowych, prowokujących dzieci do podejmowania działań. Dz. Zabawy samorzutne, podejmowane przez dzieci. N. Poznawanie możliwości, potrzeb i zainteresowań dzieci. Diagnoza - prognoza - realizacja. Praca indywidualna w małych grupach o charakterze wychowawczo-terapeutycznym i stymulującym. |
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE / ZAJĘCIA NA POWIETRZU | |
7.00 - 8.30 (12.30 - 14.00) |
N. Organizacja warunków zabawowych. Dz. Wspólne zabawy charakterze stymulującym rozwój dziecka zgodnie z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami z uwzględnieniem zadań diagnostyczno-prognostycznych; otrzymujemy subtelną, dyskretną pomoc w podejmowaniu wysiłku poznania świata; otrzymujemy szansę przeżycia radości, spontaniczności, samodzielności działania; otrzymujemy w zabawach zadania rozwijające, doskonalące i kształtujące naszą osobowość; otrzymujemy szansę weryfikowania, eksperymentowania, wysuwania hipotez, inicjacji i wyrabiania zadowolenia; otrzymujemy pozwolenie na skojarzenie, myślenie, tworzenie, uczenie się bez pouczeń ograniczających oryginalność, otwartość, wyobraźnię; pozostawia się nam możliwość obserwowania, wyobrażania i kojarzenia rozumienia świata, samooceniania naszego poczucia kompetencji, niezależności i poczucia własnej wartości; osoby dorosłe włączają się do naszego procesu podejmowania decyzji, wchodzą w rolę naszych doradców, mediatorów;, mamy szanse poznania roli drugiego człowieka. N. Realizuje zadania wynikające z funkcji diagnostyczno-kształtującej i z funkcji zabawowej, jest z dziećmi, wspiera je, w podejmowaniu i realizacji działań, nie ocenia, nie krytykuje, lecz podpowiada, zachęca, opisuje |
CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE | |
8.30 - 8.45 (14.00 - 14.15) |
Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne. Przygotowanie do śniadania. |
8.45 - 9.15 (14.15 - 14.45 |
Śniadanie. N. Troska o wyrabianie prawidłowych nawyków |
ZAJĘCIA NA POWIETRZU | |
9.15 - 11.00 (14.45 - 16.30) |
N. Organizacja warunków zabawowych, spacery, wycieczki pobyt w ogrodzie przedszkolnym, odpoczynek relaksacyjny |
ZABAWA | |
11.00 - 11.30 16.30 - 17.00) |
Wesołe pożegnanie, zapowiedź i propozycja następnego dnia |
W ciągu całego dnia zwracanie szczególnej uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.
Strona 3 z 3