Wirtualny Spacer


Kliknij na baloniki a przeniesiesz się do wirtualnego przedszkola

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Cookies

giweather joomla module

Info

 

Przekaż   1%

1

 

 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 5-6- LETNICH 5-GODZINNYCH

(6.30 - 11.30, 12.00 - 17.00)

GODZINY  FORMY ORGANIZACYJNE
ZABAWA

6.30-7.00

(12.00-12.30)

Schodzenie się dzieci - wspóne powitanie. N. Stworzenie sytuacji zabawowych, prowokujących dzieci do podejmowania działań. Dz. Zabawy samorzutne, podejmowane przez dzieci. N. Poznawanie możliwości, potrzeb i zainteresowań dzieci. Diagnoza - prognoza - realizacja. Praca indywidualna w małych grupach o charakterze wychowawczo-terapeutycznym i stymulującym.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE  / ZAJĘCIA NA POWIETRZU

7.00 - 8.30

(12.30 - 14.00)

N. Organizacja warunków zabawowych. Dz. Wspólne zabawy  charakterze stymulującym rozwój dziecka zgodnie z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami z uwzględnieniem zadań diagnostyczno-prognostycznych; otrzymujemy subtelną, dyskretną pomoc w podejmowaniu wysiłku poznania świata; otrzymujemy szansę przeżycia  radości, spontaniczności, samodzielności działania; otrzymujemy w zabawach zadania rozwijające, doskonalące i kształtujące naszą osobowość; otrzymujemy szansę weryfikowania, eksperymentowania, wysuwania hipotez, inicjacji i wyrabiania zadowolenia; otrzymujemy pozwolenie na skojarzenie, myślenie, tworzenie, uczenie się bez pouczeń ograniczających oryginalność, otwartość, wyobraźnię; pozostawia się nam możliwość obserwowania, wyobrażania i kojarzenia rozumienia świata, samooceniania naszego poczucia kompetencji, niezależności i poczucia własnej wartości; osoby dorosłe włączają się do naszego procesu podejmowania decyzji, wchodzą w rolę naszych doradców, mediatorów;, mamy szanse poznania roli drugiego człowieka. N. Realizuje zadania wynikające z funkcji diagnostyczno-kształtującej i z funkcji zabawowej, jest z dziećmi, wspiera je, w podejmowaniu i realizacji działań, nie ocenia, nie krytykuje, lecz podpowiada, zachęca, opisuje
CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

8.30 - 8.45

(14.00 - 14.15)

Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne.
Przygotowanie do śniadania.

8.45 - 9.15

(14.15 - 14.45

Śniadanie. N. Troska o wyrabianie prawidłowych nawyków
 ZAJĘCIA NA POWIETRZU

9.15 - 11.00

(14.45 - 16.30)

N. Organizacja warunków zabawowych, spacery, wycieczki pobyt w ogrodzie przedszkolnym, odpoczynek relaksacyjny
ZABAWA

11.00 - 11.30

16.30 - 17.00)

Wesołe pożegnanie, zapowiedź i propozycja następnego dnia

W ciągu całego dnia zwracanie szczególnej uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.

Copyright © 2024 Przedszkole nr 5  Rights Reserved.