powrót
 

Dla rodziców

 

 
 
 
                  Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci
 
                         Regulamin organizacji wycieczek i spacerów
 
 

Karty pracy na rok szkolny 2016/1017

   
   3-latki pani G. Bojańskiej- Wszystkie dzieci kupują- Kolorowy start. Pakiet trzylatka. Wydawnictwo MAC
   
  3-latki pani D. Woźniak- Wszystkie dzieci kupują- Kolorowy start. Pakiet trzylatka. Wydawnictwo MAC
 

 

  4-latki (ur. 2012 r.) pani J.Bednarczyk - Trampolina czterolatka (Karty pracy - cz. 1, 2,3, Kącik artysty) + Karty obserwacji dziecka. Czterolatek.  D.Chrzanowska, K.Kozłowska Wydawnictwo szkolne PWN
  5-latki (ur. 2011 r.) pani J.Bednarczyk - Trampolina do szkoły. Roczne przygotowanie przedszkolne. Wydawnictwo szkolne PWN
   
  5-latki pani E.Wolff - Trampolina do szkoły. Roczne przygotowanie przedszkolne.  Wydawnictwo szkolne PWN
 

 

   5-latki pani I.Błachowicz - Mały elementarz.  Roczne przygotowanie przedszkolne.  Wydawnictwo szkolne MAC
   
  5 i 6-latki  pani G.Paluszkiewicz - Kolorowy start. Pakiet pięciolatka i sześciolatka. Wydawnictwo MAC.
   
  5 i 6-latki  pani A.Tomaszewskiej- Kolorowy start. Pakiet pięciolatka i sześciolatka. Wydawnictwo MAC.
   
  Karty obserwacji i diagnozy Wydawnictwa MAC będą podane do 27.08.16 r.
   
 

Wyprawka dla dzieci na rok szkolny 2016/2017

   
 

Wyprawka dla dzieci 3-letnich 9h (grupa p. G. Bojańskiej, L.Siminiak)

  kredki ołówkowe okrągłe lub trójkątne grube, najlepiej firmy Bambino lub MILAN, kredki olejne Bambino, temperówka, 2 kleje w sztyfcie, najlepiej Glue Stick, farby plakatowe, pędzelek do farb, 1 kolor krepy, plastelina, 1 wycinanka, 1 blok rysunkowy biały, 1 blok rysunkowy kolorowy, 1 blok techniczny biały, 1 blok techniczny kolorowy, papier ksero w miarę  możliwości, 2 kolorowanki, 2 teczki na gumce do prac, chusteczki higieniczne, piżama, szczoteczka i  pasta do zębów, kubeczek, ręcznik do rąk, kapcie, ubranie na zmianę (wszystko proszę podpisać)
   
 

Wyprawka dla dzieci 4-letnich 9h (grupa p. J.Bednarczyk, E.Wilczyńskiej)

 

temperówka, 1 ołówek miękki, 2 kleje w sztyfcie, najlepiej Glue Stick, farbki plakatowe i akwarelowe, pędzelek do farb, 1 kolor krepy, plastelina, 1 blok rysunkowy biały, 1 blok rysunkowy kolorowy, 1 blok techniczny biały, 1 blok techniczny kolorowy, papier ksero w miarę  możliwości, 2 kolorowanki, 2 teczki na gumce do prac, chusteczki higieniczne, szczoteczka i  pasta do zębów, kubeczek, mały ręcznik do rąk, kapcie, ubranie na zmianę w razie potrzeby (wszystko proszę podpisać). Proszę nie kupować w tym półroczu kredek i nożyczek (tylko pojedyncze osoby, które nie miały w ubiegłym roku)

   
 

Wyprawka dla dzieci 5-letnich 9h (grupa p. E.Wolff, E.Wilczyńskiej)

 

kredki ołówkowe, kredki olejne, 1 ołówek miękki, farby plakatowe, 2 kleje w sztyfcie, najlepiej GlueStick,  1 kolor krepy, plastelina, 1 blok rysunkowy biały, 1 blok rysunkowy kolorowy, 1 blok techniczny biały, 1 blok techniczny kolorowy, papier ksero w miarę  możliwości, 2 kolorowanki, patyczki, 2 teczki na gumce do prac, chusteczki higieniczne, szczoteczka i  pasta do zębów, kubeczek, ręcznik do rąk, kapcie, strój do ćwiczeń gimnastycznych (koszulka z krótkim rękawkiem, krótkie szorty lub leginsy (wszystko proszę podpisać).

   
 

Wyprawka dla dzieci 6-letnich  9h (grupa p.I.Błachowicz, E.Wilczyńskiej, G.Paluszkiewicz)

  papier ksero-ryza, blok techniczny kolorowy i biały, wycinanka, klej w sztyfcie, kredki ołówkowe trójkątne, kredki świecowe Bambino, ołówek, nożyczki, farby plakatowe, temperówka, teczka na gumkę, plastelina, długopisy żelowe, flamastry, gumka, kapcie, mały ręcznik, szczoteczka do zębów, kubek i pasta, strój gimnastyczny w worku, chusteczki higieniczne. Wszystko proszę podpisać.
   
 

Wyprawka dla dzieci 5 i 6-letnich  9h (grupa p.A.Tomaszewskiej, E.Wilczyńskiej)

  kredki ołówkowe, kredki olejne, 1 ołówek miękki, farby plakatowe, 2 kleje w sztyfcie, najlepiej GlueStick,  1 kolor krepy, plastelina, 1 blok rysunkowy biały, 1 blok rysunkowy kolorowy, 1 blok techniczny biały, 1 blok techniczny kolorowy, farby plakatowe, akwarele, nożyczki, papier ksero w miarę  możliwości, 2 kolorowanki, patyczki, 2 teczki na gumce do prac, chusteczki higieniczne, szczoteczka i  pasta do zębów, kubeczek, ręcznik do rąk, kapcie, strój do ćwiczeń gimnastycznych (koszulka z krótkim rękawkiem, krótkie szorty lub leginsy (wszystko proszę podpisać).
   
 

Wyprawka dla dzieci 5 i 6-letnich  5h (grupa p.G.Paluszkiewicz)

  kredki ołówkowe, kredki olejne, 1 ołówek miękki, farby plakatowe, 2 kleje w sztyfcie, najlepiej GlueStick,  1 kolor krepy, plastelina, 1 blok rysunkowy biały, 1 blok rysunkowy kolorowy, 1 blok techniczny biały, 1 blok techniczny kolorowy, farby plakatowe, akwarele, nożyczki, papier ksero w miarę  możliwości, 2 kolorowanki, patyczki, 2 teczki na gumce do prac, chusteczki higieniczne, szczoteczka i  pasta do zębów, kubeczek, ręcznik do rąk, kapcie, strój do ćwiczeń gimnastycznych (koszulka z krótkim rękawkiem, krótkie szorty lub leginsy (wszystko proszę podpisać).
   
 

Wyprawka dla dzieci 3-letnich 5h (grupa p.D.Woźniak)

  kredki ołówkowe okrągłe lub trójkątne grube, najlepiej firmy Bambino lub MILAN, kredki olejne Bambino, temperówka, 2 kleje w sztyfcie, najlepiej Glue Stick, farby plakatowe, pędzelek do farb, 1 kolor krepy, plastelina, nożyczki, 1 wycinanka, 1 blok rysunkowy biały, 1 blok rysunkowy kolorowy, 1 blok techniczny biały, 1 blok techniczny kolorowy, papier ksero w miarę  możliwości, 2 kolorowanki, 1 teczka na gumce do prac, chusteczki higieniczne, szczoteczka i pasta do zębów, kubeczek, ręcznik do rąk, kapcie, ubranie na zmianę (wszystko proszę podpisać)
   
   
   
 

         RAMOWY ROZKŁAD  DNIA DZIECI  3- LETNICH

GODZINY

FORMY ORGANIZACYJNE

                              ZABAWA

630-745

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z inicjatywy dzieci. Zestaw ćwiczeń porannych. Zabawy ruchowe ze śpiewem. Praca indywidualna z dzieckiem.

                           CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

745-800

Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowo- gospodarcze. Kształtowanie i  utrwalanie czynności samoobsługowych oraz nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

800-830

Śniadanie-usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia i kulturalnego spożywania  posiłków. Czynności higieniczne doskonalenie umiejętności mycia rąk i zębów.

                              ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE  / ZAJĘCIA NA POWIETRZU

830-915

Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania  przedszkolnego przy wykorzystaniu przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych- zajęcia edukacyjne  organizowane przez nauczyciela wyzwalające  aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju.

915-1000

Zabawy  swobodne  wynikające z własnej inicjatywy i potrzeb dziecka. Zajęcia z dzieckiem zdolnym.

                              ZAJĘCIA NA POWIETRZU / ZABAWA

1000-1100

Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze lub zabawy w ogrodzie przedszkolnym i zabawy ruchowe ze śpiewem.

                                      CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

1100-1115

Przygotowanie do obiadu- kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

1115-1145

Obiad- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku.

                   ODPOCZYNEK

1145-1200

Przygotowanie do leżakowania- doskonalenie umiejętności  rozbierania się i ubierania.

1200-1330

Leżakowanie- relaksacja- słuchanie kołysanek, bajek literackich i muzycznych, słuchanie muzyki relaksacyjnej i poważnej.

1330-1345

Przygotowanie do podwieczorku- czynności porządkowo- organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne

1345-14.00

Podwieczorek

              ZABAWA

 W ciągu całego dnia zwracanie szczególnej uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.

 

 
 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 4- LETNICH

 

GODZINY

FORMY ORGANIZACYJNE

                              ZABAWA

630-745

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z inicjatywy dzieci. Zestaw ćwiczeń porannych. Zabawy ruchowe ze śpiewem. Praca indywidualna z dzieckiem.

                           CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

745-800

Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowo- gospodarcze. Kształtowanie i  utrwalanie czynności samoobsługowych oraz nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

800-830

Śniadanie-usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia i kulturalnego spożywania  posiłków. Czynności higieniczne doskonalenie umiejętności mycia rąk i zębów.

                              ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE  / ZAJĘCIA NA POWIETRZU

830-915

Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania  przedszkolnego przy wykorzystaniu przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych- zajęcia edukacyjne  organizowane przez nauczyciela wyzwalające  aktywność dziecka w różnych sferach rozwoju.

915-1000

Zabawy  swobodne  wynikające z własnej inicjatywy i potrzeb dziecka. Zajęcia z dzieckiem zdolnym.

                              ZAJĘCIA NA POWIETRZU / ZABAWA

1000-1100

Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze lub zabawy w ogrodzie przedszkolnym i zabawy ruchowe ze śpiewem.

                                      CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

1100-1115

Przygotowanie do obiadu- kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

1115-1145

Obiad- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku.

                   ODPOCZYNEK

1145-1200

Relaksacja - słuchanie kołysanek, bajek literackich i muzycznych, słuchanie muzyki relaksacyjnej i poważnej

1200-1330

Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Przy niesprzyjającej pogodzie zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, prace społeczne i użyteczne.

1330-1345

Przygotowanie do podwieczorku- czynności porządkowo- organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne

1345-1400

Podwieczorek

              ZABAWA

1400-1530

 

Zabawy inspirowane przez nauczyciela i dzieci. Rozwijanie zainteresowań i niwelowanie trudności edukacyjnych. Gry edukacyjne, zabawy ruchowe ze śpiewem. Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami.
 

W ciągu całego dnia zwracanie szczególnej uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.

 
 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 5 i 6- LETNICH

GODZINY

 FORMY ORGANIZACYJNE

ZABAWA

6.30-6.45

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci,  zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę) rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci. Zabawy z komputerem. Praca indywidualna oraz korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Ćwiczenia poranne.

CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

7.45 - 8.00

Czynności higieniczno-kulturalne. Czynności samoobsługowe.

8.00 – 8.30

Śniadanie

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE  / ZAJĘCIA NA POWIETRZU

8.30 - 10.00

Zajęcia edukacyjne wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju realizowane przez nauczyciela. Realizacja podstawy programowej, programów innowacyjnych.

10.00 - 10.30

Zajęcia indywidualne z dziećmi zdolnymi lub z trudnościami edukacyjnymi.

Zajęcia dodatkowe.

ZAJĘCIA NA POWIETRZU / ZABAWA

10.00 - 11.00

Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze.

Przy niesprzyjającej pogodzie: zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, prace społecznie użyteczne.

CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

11.00 - 11.15

Czynności higieniczno-kulturalne. Czynności samoobsługowe.
Przygotowanie do obiadu

11.15 - 11.45

Obiad – doskonalenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków.

11.45 - 12.00

Czynności higieniczno-kulturalne. Czynności samoobsługowe.

 ZAJĘCIA NA POWIETRZU

12.00 - 13.45

Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Przy niesprzyjającej pogodzie: zabawy służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, prace społecznie użyteczne

 

CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

13.45 – 14.00

Czynności higieniczno-kulturalne. Czynności samoobsługowe.  Przygotowanie do podwieczorku

14.00 - 14.15

Podwieczorek

ZABAWA

14.15 – 15.30

Kółka zainteresowań- zabawy inspirowane przez nauczyciela i dzieci. Rozwijanie zainteresowań i niwelowanie trudności edukacyjnych. Praca stymulacyjna lub korekcyjno – kompensacyjna. Gry edukacyjne. Rozmowy indywidualne z dziećmi.  Rozchodzenie się dzieci.

 W ciągu całego dnia zwracanie szczególnej uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.

 
   
 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 5-6- LETNICH 5-GODZINNYCH

(6.30 - 11.30, 12.00 - 17.00)

GODZINY

 FORMY ORGANIZACYJNE

ZABAWA

6.30-7.00

(12.00-12.30)

Schodzenie się dzieci - wspóne powitanie. N. Stworzenie sytuacji zabawowych, prowokujących dzieci do podejmowania działań. Dz. Zabawy samorzutne, podejmowane przez dzieci. N. Poznawanie możliwości, potrzeb i zainteresowań dzieci. Diagnoza - prognoza - realizacja. Praca indywidualna w małych grupach o charakterze wychowawczo-terapeutycznym i stymulującym.

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE  / ZAJĘCIA NA POWIETRZU

7.00 - 8.30

(12.30 - 14.00)

N. Organizacja warunków zabawowych. Dz. Wspólne zabawy  charakterze stymulującym rozwój dziecka zgodnie z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami z uwzględnieniem zadań diagnostyczno-prognostycznych; otrzymujemy subtelną, dyskretną pomoc w podejmowaniu wysiłku poznania świata; otrzymujemy szansę przeżycia  radości, spontaniczności, samodzielności działania; otrzymujemy w zabawach zadania rozwijające, doskonalące i kształtujące naszą osobowość; otrzymujemy szansę weryfikowania, eksperymentowania, wysuwania hipotez, inicjacji i wyrabiania zadowolenia; otrzymujemy pozwolenie na skojarzenie, myślenie, tworzenie, uczenie się bez pouczeń ograniczających oryginalność, otwartość, wyobraźnię; pozostawia się nam możliwość obserwowania, wyobrażania i kojarzenia rozumienia świata, samooceniania naszego poczucia kompetencji, niezależności i poczucia własnej wartości; osoby dorosłe włączają się do naszego procesu podejmowania decyzji, wchodzą w rolę naszych doradców, mediatorów;, mamy szanse poznania roli drugiego człowieka. N. Realizuje zadania wynikające z funkcji diagnostyczno-kształtującej i z funkcji zabawowej, jest z dziećmi, wspiera je, w podejmowaniu i realizacji działań, nie ocenia, nie krytykuje, lecz podpowiada, zachęca, opisuje

CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, ORGANIZACYJNE I INNE

8.30 - 8.45

(14.00 - 14.15)

Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne.
Przygotowanie do śniadania.

8.45 - 9.15

(14.15 - 14.45

Śniadanie. N. Troska o wyrabianie prawidłowych nawyków

 ZAJĘCIA NA POWIETRZU

9.15 - 11.00

(14.45 - 16.30)

N. Organizacja warunków zabawowych, spacery, wycieczki pobyt w ogrodzie przedszkolnym, odpoczynek relaksacyjny

ZABAWA

11.00 - 11.30

16.30 - 17.00)

Wesołe pożegnanie, zapowiedź i propozycja następnego dnia

 W ciągu całego dnia zwracanie szczególnej uwagi na zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia dzieci.

 
   
   

4